Panostus autonpesupalveluihin tuo lisäarvoa autoliikkeelle ja sen asiakkaille

23.5.2022

Panostus autonpesupalveluihin tuo lisäarvoa autoliikkeelle ja sen asiakkaille

Suomen suurimpiin yksityisiin autoliikkeisiin kuuluva Wetteri Yhtiöt on pitkään panostanut laadukkaisiin ja monipuolisiin autonpesupalveluihin. Autonpesun merkitys toisaalta paremman asiakaskokemuksen luomisessa ja toisaalta oivana tapana tehdä kannattavaa liiketoimintaa on huomioitu yhtiön kehittämisessä ja tavoitteissa. Kun yhtiölle tuli tarve hankkia uusi autonpesukone, sen hankinnassa luotettiin taas Prowashiin.

Palveluportfolion kasvu luo uusia bisnesmahdollisuuksia

Toimialan kova kilpailu on ajanut autoliikkeiden perusliiketoiminnan katteita alas. Autokannan sähköistyminen ja polttoaineiden hintojen kova kasvu heijastuvat niiden toimintaan voimakkaasti. Autoliikkeille onkin tullut tarve hakea kannattavaa lisäliiketoimintaa relevantteihin lisäpalveluihin panostamalla. Wetteri Yhtiöissä autonpesupalvelut ovat olleet hyvä tapa sitouttaa olemassa olevia asiakkaita sekä keino, jolla yhtiö on päässyt positiivisesti erottumaan kilpailijoistaan.

Yhtiön kaikissa toimipisteissä on tänä päivänä tarjolla sekä koneellinen autonpesu että käsinpesu- ja fiksauspalvelut. Vielä joitakin vuosia sitten osaa palveluista toimitti ulkopuolinen palveluntarjoaja, nyt kaikki pesutoiminta on omissa käsissä.

”Toimialan muutoksiin varautuminen on aloitettu meillä jo kauan sitten. Autonpesu ja fiksaus tuovat meille kasvavaa ja kannattavaa lisäliiketoimintaa. Kun palveluiden tuotanto on omissa hyppysissä niin niiden myynti ja markkinointikin toimii luontevammin ja paljon tehokkaammin. Kysynnän kasvaessa olemme alkaneet tarjota pesupalveluita nyt myös iltaisin ja viikonloppuisin”, sanoo Wetteri Oy:n teknisen palvelun johtaja Pekka Palo.

Lue Wetterin koko asiakastarina>>

×